Aktuality

Přesně tyto otázky si položili autoři zbrusu nového formátu vzdělávací a rozvojové akce pro trenéry, lektory a interní trenéry ve firmách – Brano Frk a Tomáš Langer. Výsledkem intenzivní práce se stal workshop se zdánlivě jednoduchým názvem – Lektor 2.1. Ona číslice v názvu poukazuje jak na 21. století, ale také na „jinou verzi“ lektora, než jak tomu bylo dříve. A tím se vlastně dostáváme k odpovědím na úvodní otázky. Ano, moderní lektor není a nebude zřejmě ani trochu stejný, jako dříve! Bude více využívat technologie, to je každému jasné. Ale které to budou? Rozhodně neustále jiné, protože jejich vývoj jde dopředu neuvěřitelným tempem. Navíc i účastníci vzdělávání jsou trochu jiní, potřebují jiné přístupy, vyžadují metody a nástroje pro své vzdělávání. Více než jindy se lektor bude muset přizpůsobovat vzdělávacím potřebám svých klientů. Univerzálním krabicovým kurzům totiž odzvonilo, je čas přestat jen vzdělávat a více se zaměřit na skutečný dopad vzdělávacích aktivit.

Ministerstvo školství uveřejnilo na svém webu informaci o probíhající revizi RVP, za níž zodpovídá Národní ústav pro vzdělávání. Oznámení doprovází dotazník s uzavřenými otázkami, které se ptají po názorech odborné i široké veřejnosti na konkrétní záměry MŠMT, které byly současným vedením ministerstva již dříve formulovány. Neumožňuje však otevřené odpovědi či návrhy jiných řešení. Na odpovědi je čas pouze do 20. 9. 2017.

Rozcestník