Knihovna

Rozšířené možnosti

Ani letos jsem si nenechal ujít příležitost podívat se na konferenci a výstavu Learning technologies 2019 v Londýně. Každým rokem se utvrzuji, že účast na této globální akci je pro každého profesionála, který se věnuje technologiiím ve vzdělávání nezbytná, pokud chce být v obrazu a v kontaktu s tím co se děje v oboru. Nemluvě o obrovské dávce inspirace a pocitu sounáležitosti s velkou komunitou podobně orientovaných profesionálů. Pro ty z vás, kteří jste tam nebyli, možná bude zajímavé přečíst si, co zaujalo mně.

Tvůrce herních prvků ve vzdělávání Oliver Šimko sdílí svoji zkušenost se snahou připravit vzdělávání pro dospělé prostřednictvím gamifikace tak, aby bylo více motivující. Nabízí užitečné tipy pro kohokoliv, kdo se zajímá o vytváření gamifikovaných školení.

V termínu 5. - 9. listopadu se konal třetí ročník Evropského týdne odborných dovedností, kterého se NÚV aktivně účastnil. V rámci něj spustil nový webwww.eqavet.cz, který má za cíl přispět ke zvýšení atraktivity odborného vzdělávání v České republice. Dne 13. 11. 2018 se uskutečnilo Jednání sítě pro zajišťování kvality v odborném vzdělávání a odborného panelu projektu P-KAP. Akce budou pokračovat 22. - 23. listopadu Konferencí k digitální gramotnosti učitelů v Berouně a 23. - 24. listopadu konferencí Celoživotní kariérové poradenství v lokální a globální síti v prostorách Univerzity Hradec Králové.

AIVD ČR vyhlašuje v roce 2018 dvě soutěže kvality v dalším vzdělávání. Více na: http://www.aivd.cz/cz/souteze-kvality/

Profesní zkoušky dle NSK

Centrum vzdělávání

Potřebujete si zvýšit kvalifikaci, ale nemáte dostatek času na absolvování celého kurzu? Nevadí nabízíme Vám i možnost absolvování Profesní zkoušky dle Národní soustavy kvalifikací. Tato alternativa je vhodná zejména pro ty, kteří si chtějí zvýšit či rozšířit svoji profesní kvalifikaci a posunout se v práci na lepší pracovní pozici nebo změnit svoji dosavadní práci. Nabízíme také přípravné kurzy a kurzy kombinované výuky jako přípravu k profesní zkoušce.

Projekt Modernizace odborného vzdělávání zve další školy ke spolupráci na inovování odborného vzdělávání v pěti klíčových aktivitách. Zájem o zapojení do projektu mohou školy vyjádřit vyplněním online formuláře.

Nabídka zapojení do projektu MOV je určena středním odborným školám, které by se chtěly aktivně zúčastnit modernizace odborného vzdělávání na úrovni školních vzdělávacích programů ve vybraných oborech středního odborného vzdělávání.

Dne 14. 2. 2018 byla v Praze schválena Výkonným výborem AIVD ČR nově založená Pracovní skupina proDigitální kompetence. Do čela na funkci předsedy této pracovní skupiny byl zvolen Ing. Leopold Podmolík – jednatel a majitel firmy Počítačová služba s.r.o., která se touto problematikou zabývá již řadu let. Na pozici místopředsedy byl zvolen Ing. Jiří Chábera z ČSKI vlastníka licence pro ECDL v ČR a velkého propagátora konceptu digitálních kompetencí ve všech oblastech společnosti v ČR. Celkem se založení Pracovní skupiny zúčastnilo 9 významných členů AIVD ČR. Jednalo se o vzdělavatele s mnohaletou zkušeností se vzděláváním dospělých v oblasti počítačových či digitálních kompetencí v různém rozsahu. Dále pak významných osobností z digitálního života v ČR.


Zdroj: EDUin

V uplynulém týdnu byly zveřejněny výsledky průzkumu, který ve spolupráci s Pedagogickou fakultou UK v Praze provedla agentura Nielsen Admosphere s využitím Českého národního panelu. Průzkum na téma „inkluze“ byl proveden na více než 500 respondentech, kteří mají reprezentovat českou populaci starší 15 let. Pravděpodobně nejzajímavějším výsledkem průzkumu je zjištění, že zatímco 53 % respondentů nepovažuje společné vzdělávání za prospěšné, 47 % si myslí opak. Tento výsledek zajímavým způsobem doplňuje v minulosti provedené průzkumy. Poslední vyhodnocení pravidelného průzkumu CVVM, prováděného vždy v září, ukazuje, že 60 % dospělé populace společné vzdělávání odmítá. Z průzkumu, který vzešel ze spolupráce EDUin, Medianu a SocialBakers (2016), vyplývá, že byť mezi zastánci vyhraněných postojů převažují ti, kdo jsou proti inkluzi (31 % ku 14 %), největší skupinu tvoří lidé, kteří za určitých okolností inkluzi neodmítají (53 %).

Praha, 30. ledna – Bilance hodnocení českého vzdělávacího systému se nelepší. Jako pozitivum lze vnímat jednoznačnou shodu politických stran na tom, že je potřeba přidat učitelům. V ostatních důležitých událostech a opatřeních převažují spíše negativa, ať už jde o povinné předškolní vzdělávání, způsob zahájení revize rámcových vzdělávacích programů či neschopnost reagovat na požadavky rodičů. Některé dlouhodobě neřešené problémy jsou varovné, jako třeba víceletá gymnázia či prohlubování rozdílů mezi regiony. Vše umocňuje chybějící vize a laxnost v dodržování přijatých strategií.

Odbor statistik rozvoje společnosti, zveřejnil na svých webových stránkách – konkrétněji pod tímto odkazem, publikaci Vzdělávání zaměstnaných osob 2015. Tj. výstupy ze šetření CVTS.