Knihovna

Rozšířené možnosti

Projekt Modernizace odborného vzdělávání zve další školy ke spolupráci na inovování odborného vzdělávání v pěti klíčových aktivitách. Zájem o zapojení do projektu mohou školy vyjádřit vyplněním online formuláře.

Nabídka zapojení do projektu MOV je určena středním odborným školám, které by se chtěly aktivně zúčastnit modernizace odborného vzdělávání na úrovni školních vzdělávacích programů ve vybraných oborech středního odborného vzdělávání.

Dne 14. 2. 2018 byla v Praze schválena Výkonným výborem AIVD ČR nově založená Pracovní skupina proDigitální kompetence. Do čela na funkci předsedy této pracovní skupiny byl zvolen Ing. Leopold Podmolík – jednatel a majitel firmy Počítačová služba s.r.o., která se touto problematikou zabývá již řadu let. Na pozici místopředsedy byl zvolen Ing. Jiří Chábera z ČSKI vlastníka licence pro ECDL v ČR a velkého propagátora konceptu digitálních kompetencí ve všech oblastech společnosti v ČR. Celkem se založení Pracovní skupiny zúčastnilo 9 významných členů AIVD ČR. Jednalo se o vzdělavatele s mnohaletou zkušeností se vzděláváním dospělých v oblasti počítačových či digitálních kompetencí v různém rozsahu. Dále pak významných osobností z digitálního života v ČR.


Zdroj: EDUin

V uplynulém týdnu byly zveřejněny výsledky průzkumu, který ve spolupráci s Pedagogickou fakultou UK v Praze provedla agentura Nielsen Admosphere s využitím Českého národního panelu. Průzkum na téma „inkluze“ byl proveden na více než 500 respondentech, kteří mají reprezentovat českou populaci starší 15 let. Pravděpodobně nejzajímavějším výsledkem průzkumu je zjištění, že zatímco 53 % respondentů nepovažuje společné vzdělávání za prospěšné, 47 % si myslí opak. Tento výsledek zajímavým způsobem doplňuje v minulosti provedené průzkumy. Poslední vyhodnocení pravidelného průzkumu CVVM, prováděného vždy v září, ukazuje, že 60 % dospělé populace společné vzdělávání odmítá. Z průzkumu, který vzešel ze spolupráce EDUin, Medianu a SocialBakers (2016), vyplývá, že byť mezi zastánci vyhraněných postojů převažují ti, kdo jsou proti inkluzi (31 % ku 14 %), největší skupinu tvoří lidé, kteří za určitých okolností inkluzi neodmítají (53 %).

Praha, 30. ledna – Bilance hodnocení českého vzdělávacího systému se nelepší. Jako pozitivum lze vnímat jednoznačnou shodu politických stran na tom, že je potřeba přidat učitelům. V ostatních důležitých událostech a opatřeních převažují spíše negativa, ať už jde o povinné předškolní vzdělávání, způsob zahájení revize rámcových vzdělávacích programů či neschopnost reagovat na požadavky rodičů. Některé dlouhodobě neřešené problémy jsou varovné, jako třeba víceletá gymnázia či prohlubování rozdílů mezi regiony. Vše umocňuje chybějící vize a laxnost v dodržování přijatých strategií.

Odbor statistik rozvoje společnosti, zveřejnil na svých webových stránkách – konkrétněji pod tímto odkazem, publikaci Vzdělávání zaměstnaných osob 2015. Tj. výstupy ze šetření CVTS.

Vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018

Uveřejňujeme článek, který shrnuje předpokládaný vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018 na základě vyjádření amerických expertů pro eSchool News. Autorem textu je Bořivoj Brdička, článek je součástí modulu Spomocník Metodického portálu RVP.CZ.

Praha 16. ledna 2018 – Eduína je ocenění zaměřené na inovativní projekty v českém formálním i neformálním vzdělávání. Cenu vyhlašuje každý rok EDUin. V letošním roce dochází k navázání spolupráce s programem Generácia 3.0 slovenské nadace Pontis. Díky nově zapojené Citi Foundation jako významnému donorovi bude v rámci iniciativy Pathways To Progress podpora oceněných mnohem rozsáhlejší.

Představujeme vám první vydání video beduina. Každý týden pro vás připravíme krátké shrnutí, ve kterém představíme to nejdůležitější a nejzajímavější z toho, co se předchozí týden událo v oblasti vzdělávání.

Otevřeli jsme nominace pro další ročník ceny Eduína, která podporuje jednotlivce i projekty zavádějící inovace ve vzdělávání Praha 18. ledna 2018 – V katalogu ceny Eduína je již více než 300 inovativních projektů, které ve snaze oživit české vzdělávání vymysleli a zrealizovali jednotlivci, školy, vzdělávací organizace i firmy. Otevřeli jsme nominace pro další ročník, do 8. února přibývají zájemci o ocenění za rok 2017. Novinkou letošního roku je akcelerátor Eduína Zoom, který podpoří 3 vybrané projekty roční asistencí při rozvoji jejich projektu a finanční prémií v hodnotě 100 tisíc korun.

Cedefop publikoval výsledky výzkumu, který se snažil shromáždit názory Evropanů na odborné vzdělávání a přípravu. Mají občané Evropské unie představu o tom, co je odborné vzdělávání a příprava, jaké s ním mají zkušenosti a jak vnímají jeho atraktivitu a efektivitu? Článek přináší přehled nejdůležitějších zjištění.